Teksty SEO

Kluczem do sukcesu w tworzeniu i pozycjonowaniu witryny, jest dbałość o jakość oraz formę publikowanych na niej tekstów. Dlatego jeżeli pragniesz, aby Twoja strona internetowa zyskiwała popularność, z pewnością trzeba będzie poddać jej treść pewnym zmianom. Zajmuje się tym dziedzina pozycjonowania witryn zwana copywritingiem.

Jednym z etapów mojej pracy jest edycja lub przygotowanie nowych tekstów, które powinny znaleźć się na Twojej stronie. W tym miejscu pojawia się jednak sporo pytań. Czy ja sam zajmuję się pisaniem tekstów? W jaki sposób teksty SEO pomagają w pozycjonowaniu mojej witryny? Jak wyglądają tego typu treści? Odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania oraz wiele więcej znajdziesz na łamach niniejszego artykułu. Zapraszam do lektury!

Czym są teksty SEO?

Teksty SEO to artykuły, które mają pomóc w procesie pozycjonowania strony internetowej. Pomijając fakt, iż istnieją różne rodzaje tekstów SEO, ich zasadność opiera się na używaniu fraz (słów) kluczowych. Dzięki wyposażeniu Twojej strony internetowej w profesjonalne teksty SEO, wyszukiwarki internetowe zaczną ją zauważać oraz wyświetlać na korzystniejszych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Rodzaje tekstów znajdujących się w Internecie

Zanim przyjrzymy się ściśle tematyce tekstów SEO, zastanówmy się nad rodzajami treści, które można znaleźć w Internecie. Rozsądne wydaje się wyróżnienie trzech grup. Są to:

  • Teksty niezależne. Są to zwykłe teksty, które mają na celu poinformowanie o czymś potencjalnego czytelnika. Można do nich zaliczyć chociażby artykuły blogowe, na przykład poradnik na temat doboru makijażu. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że tworzenie tekstów niezależnych nie jest w żaden sposób powiązane z pozycjonowaniem stron internetowych. Są to po prostu zwykłe treści, które zajmują największą część sieci.
  • Teksty SEO nastawione tylko i wyłącznie na pozycjonowanie. Dla odmiany jest to najrzadsza forma treści spotykana w sieci. Cechą charakterystyczną tego typu artykułów jest pozorny brak merytoryki przekazywanych informacji. Dlaczego więc używa się tego rodzaju tekstów? Czyż nie wydaje się logiczne, że klienci szukają pożytecznych treści? Teksty SEO nastawione tylko i wyłącznie na pozycjonowanie są naszpikowane frazami kluczowymi i to bardzo często w nieodmienionej formie. Używa się ich tylko i wyłącznie po to, aby zwrócić uwagę wyszukiwarek wspierając tym samym proces pozycjonowania witryny.
  • Merytoryczne teksty SEO. Jest to zdecydowanie najczęściej spotykany, a zarazem najbardziej uniwersalny rodzaj treści. Osoba ‘niewtajemniczona’ na pierwszy rzut oka nie zauważy różnicy między artykułem tego typu, a „tekstem niezależnym”. Merytoryczne teksty SEO zachowują formę maksymalnie przystępną dla czytelnika przy jednoczesnym zawarciu w swojej treści jak największej ilości fraz kluczowych. Frazy te są rzecz jasna ukryte ‘między wierszami’, w naturalny sposób, dzięki czemu czytelnik nie zdaje sobie sprawy z tego, że ma do czynienia z tekstem SEO. Tego typu treści mogą charakteryzować się bardzo wysoką wartością merytoryczną.

Z kim pracuję?

W tworzeniu tekstów SEO współpracuję z profesjonalnymi copywriterami, którzy tworzeniem tego typu treści zajmują się na co dzień. Rozwiązanie to ma wiele zalet. Pierwsza z nich to jakość tekstów. Copywriterzy SEO, z którymi współpracuję, znają swoją branżę od podszewki, w związku z czym zawsze otrzymuję od nich treści najwyższej klasy. Po drugie, dzięki wsparciu mojej ekipy jestem w stanie realizować zlecenia w bardzo krótkim czasie.

Zasady tworzenia tekstów SEO

Wiele lat spędzonych na pozycjonowaniu stron internetowych nauczyło mnie, jak powinny wyglądać skuteczne teksty SEO. Poniżej znajdziesz kilka zasad, którymi ja oraz mój zespół kierujemy się podczas tworzenia treści na witryny klientów. W większości dotyczą one tekstów SEO, które mają być zrozumiane przez człowieka.

  • Przykucie uwagi czytelników. Nawet najlepszy artykuł na świecie pozostanie bezużyteczny, jeśli nikt go nie przeczyta. Co więc robię, aby przykuć uwagę potencjalnego czytelnika Twojej strony internetowej? Dbam o to, aby tworzone przez nas teksty SEO były interesujące – od pierwszego słowa, aż do ostatniej kropki! Bardzo ważną rolę odgrywa tytuł oraz pierwsze zdania. Muszą być one nie tylko chwytliwe i atrakcyjne, lecz także trafnie odzwierciedlać zawartość artykułu.
  • Zrozumiałość. Mimo nagromadzenia fraz kluczowych, nasze teksty są zrozumiałe dla człowieka i merytoryczne. Zwiększa to prawdopodobieństwo, że czytelnikowi spodoba się Twoja witryna, w efekcie czego będzie on na nią wracać.
  • Oryginalność. Wszystkie używane przez nas teksty są w stu procentach unikalne. Podczas, gdy wiele firm pozycjonujących strony internetowe nie przykłada do tego zbytniej wagi, my bardzo dbamy o oryginalność tworzonych treści. Nigdy nie powielamy tekstów już istniejących w Internecie, a każde zlecenie traktujemy w pełni indywidualnie.
  • Celowe działania. Użycie słów kluczowych w tekstach SEO pod żadnym wypadkiem nie może być przypadkowe. Dlatego też przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac dogłębnie analizuję sytuację na rynku oraz wybieram słowa kluczowe, pod kątem których będę rozwijał serwis.
  • Dbałość o aspekty techniczne. Wszystkie tworzone przez nas treści są uporządkowane i sformatowane. Jak to rozumieć? Zarówno czytelnik, jak i wyszukiwarki internetowe nie lubią, kiedy tekst jest jednolitym, długim blokiem znaków. W związku z tym dbamy o to, aby był posiadał on tytuł i śródtytuły oraz by był podzielony na akapity. Poza tym troszczymy się o aspekty wizualne, dzięki czemu osoby odwiedzające Twoją stronę będą ją dobrze wspominać, a być może nawet na nią wrócą.

Jestem zawsze na bieżąco

Wyszukiwarki internetowe są bardzo inteligentnymi programami, które – jakby tego było mało - ulegają ciągłym poprawkom i modyfikacjom. Chociażby w ubiegłym roku w mechanizmy szukające Google wprowadzono kilkanaście tysięcy zmian. Z tego powodu praca pozycjonera stron internetowych nie należy do najłatwiejszych zajęć. Jest ona czymś w rodzaju ciągłej kłótni z kapryśnymi wyszukiwarkami, która ma na celu przekonanie ich, że witryna klienta jest wartościowa i zasługuje na wyświetlanie w pierwszej kolejności.

Aby pozycjonować z sukcesem, należy być na bieżąco z zasadami funkcjonowania największych wyszukiwarek. Trafiłeś więc w odpowiednie miejsce! Pracuję w branży SEO od lat z powodzeniem prowadząc swoje i cudze blogi, a także inne strony internetowe. Moje osobiste witryny każdego miesiąca zdobywają około 500 tys. wyświetleń. Aby osiągać takie rezultaty, muszę uważnie śledzić zmiany w mechanizmach rządzących wyszukiwarkami. Zdobywaną ten sposób wiedzę wykorzystuję w pozycjonowaniu stron internetowych moich klientów.

Podsumowanie

Dzięki bogatemu doświadczeniu, uporządkowanemu systemowi pracy oraz wsparciu profesjonalnego zespołu, jestem w stanie pomóc Twojej witrynie stanąć na nogi i zdobyć popularność w sieci. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat mojej pracy, zapoznaj się z pozostałymi artykułami. Zapraszam również do kontaktowania się ze mną poprzez e-mail, telefon lub formularz kontaktowy znajdujący się poniżej.

 

 

 

 

 

Jak pracuję:

  • Audyt strony

  • Analiza widoczności

  • Analiza konkurencji

  • Dobór słow kluczowych

  • Pozycjonowanie

  • Wzrost ruchu!

Skontaktuj się!

Jeśli jesteś zainteresowany podjęciem współpracy, skorzystaj z formularza poniżej. Prześlij adres strony internetowej. Skontaktuję się z Tobą i przedstawię Ci wstępny audyt Twojej strony internetowej!

Invalid Email
Invalid Number