Prowadzenie blogów firmowych

Blog firmowy to popularna forma promocji zaliczana do ‘inbound marketingu’. Niestety ta metoda reklamy jest wciąż obca wielu przedsiębiorcom. Co prawda niektórzy zdają sobie sprawę z jej istnienia oraz skuteczności, niemniej jednak mają zbyt wiele czasu, aby zająć się prowadzeniem tego rodzaju witryny. Jeżeli Ty także prowadzisz firmę i chciałbyś zwiększyć swoją sprzedaż, koniecznie dowiedz się o korzyściach wynikających z prowadzenia bloga firmowego. Każdego roku tysiące nowych przedsiębiorców przekonuje się o skuteczności tej metody promocji. Jako doświadczony specjalista z branży SEO, zajmuję się profesjonalnym prowadzeniem oraz pozycjonowaniem blogów firmowych. Informacje zawarte w poniższym artykule przybliżą Ci etapy oraz zasady mojej pracy. Miłej lektury!

Czym jest blog firmowy?

Aby w łatwy sposób odpowiedzieć na to pytanie, posłużę się przykładem. Załóżmy, że sprzedajesz skórzane buty za pośrednictwem serwisu aukcyjnego lub własnego sklepu internetowego. Wówczas świetnym sposobem na poszerzenie sprzedaży jest założenie bloga firmowego. Może on przybrać formę zwykłej witryny o treści poradnikowej związanej z Twoją branżą – czyli obuwiem skórzanym. Prowadząc bloga firmowego stwarzasz sobie świetną sposobność reklamowania swojej marki oraz kierowania czytelników do Twojego sklepu internetowego. Musisz jednak wiedzieć, że ta nowoczesna metoda promocji niesie ze sobą zdecydowanie więcej korzyści. Poniżej omówiłem dla Ciebie najważniejsze z nich.

Dlaczego warto posiadać bloga firmowego

  1. Dzięki blogowi firmowego pokazujesz swoim klientom ludzką twarz. Ludzie, którzy robią u Ciebie zakupy, nawet nie zdają sobie sprawy z Twojego istnienia. To normalne, że każda firma ma swojego właściciela, niemniej przeciętny klient nie myśli o nim zbyt wiele lub po prostu traktuje go bezosobowo. Czy potrafisz sobie wyobrazić o ile chętniej klienci korzystaliby z Twoich usług, gdyby poznali Cię od strony prywatnej? Myśl tę trafnie uzupełnia punkt drugi.
  2. Dowód profesjonalizmu. Przeciętny wizytator Twojego sklepu internetowego nie ma zielonego pojęcia na temat Twoich kompetencji. W tym miejscu można skorzystać z dobrodziejstw jakie niesie za sobą posiadanie bloga firmowego. Publikując na jego łamach fachowe treści tworzysz niepodważalny dowód swojego profesjonalizmu oraz specjalistycznych kwalifikacji.
  3. Wsparcie dla sklepu internetowego. Jeśli posiadasz sklep internetowy, blog firmowy pomoże Ci w jego popularyzacji. Jak to możliwe? Z puntu widzenia specjalisty SEO, zdecydowanie łatwiej jest pozycjonować sklep internetowy, kiedy do dyspozycji ma się blog firmowy. Oprócz tradycyjnego ‘linkowania’ do sklepu, w ‘oczach’ wyszukiwarki rośnie także wiarogodność Twojej marki. Kwestia pozycjonowania za pomocą bloga firmowego nierozerwalnie wiąże się z punktem numer 4.
  4. Oszczędność w pozycjonowaniu. Mówiąc krótko, posłużenie się blogiem firmowym do pozycjonowania swojego sklepu jest znacznie tańsze niż wiele innych metod promocji w sieci.
  5. Lepiej poznajesz swoich klientów. Tworząc bloga firmowego łatwo jest postawić się na miejscu swojego klienta. Zaczynasz wówczas mimowolnie myśleć o pytaniach oraz potrzebach grona potencjalnych konsumentów. Poza tym, dając użytkownikom bloga możliwość komentowania artykułów, dowiadujesz się czego pragną, a także jak możesz dostosować treść bloga do ich oczekiwań.

Dlaczego prowadzenie bloga firmowego warto zlecić akurat mi?

Posiadam szeroką wiedzę oraz bogate doświadczenie, zarówno z zakresu marketingu, jak i pozycjonowania stron internetowych. Obecnie jestem właścicielem kilku portali, których łączna ilość odwiedzin z wyszukiwarki Google w ciągu miesiąca przekracza 500 000 użytkowników. Dzięki swoim umiejętnościom, rozbudowanym zapleczu oraz doświadczeniu jestem w stanie pomóc zwiększyć ruch i sprzedaż z wyszukiwarki Google firmom z każdego zakątka Polski.

Bez względu na to, czy potrzebujesz pomocy w prowadzeniu, pozycjonowaniu, czy też otekstowaniu bloga firmowego, zgłoś się do mnie. Wspólnymi siłami z pewnością znajdziemy rozwiązanie najbardziej korzystne i opłacalne w kontekście rozwoju Twojej firmy.

Ze względu na ograniczenia czasowe jedna osoba nie jest w stanie tworzyć wszystkich tekstów. Dlatego też korzystam ze wsparcia profesjonalnych i doświadczonych copywriterów – ludzi, którzy z piórem obcują na co dzień.

Ustalmy cel działania

Lata doświadczeń w pozycjonowaniu stron oraz marketingu internetowym nauczyły mnie, że nieokreślony jasno cel pozostaje w sferze marzeń. Z tego powodu, przed przystąpieniem do jakichkolwiek prac zawsze omawiam z moimi klientami strategię działania. Jest to pierwszy i najważniejszy krok.

Decydując się na formę promocji jaką jest blog firmowy należy jasno określić cel – lub cele – jego funkcjonowania. Mogą one wyglądać następująco:

  • zdobycie kontaktów
  • wyrobienie sobie marki
  • pozyskanie zaufania u klientów
  • pobudzenie ‘ruchu’ w sklepie internetowym

Oprócz postawienia sobie celów warto pomyśleć o gronie odbiorców. Do kogo chcesz kierować treści publikowane na blogu firmowym? Ustalenie wszystkich powyższych faktów ma znaczący wpływ na szybkość rozwoju bloga.

Prowadzenie bloga firmowego – jak robić to dobrze?

W swojej bogatej karierze miałem okazję prowadzić kilka prywatnych blogów, które z powodzeniem przyjęły się na rynku. Nabyłem w ten sposób cennej wiedzy, którą wykorzystuje obecnie zajmując się witrynami moich klientów. Co należy więc robić, aby blog firmowy spełniał swoje zadanie? Odpowiedź zawarłem w kilku punktach:

  1. Różnorodność form. Pewnie nieraz słyszałeś, że prowadząc bloga najlepiej jest skupić się na stosunkowo wąskim zakresie tematycznym. Nie oznacza to jednak, że nie można stosować różnorodnych form języka pisanego. Felietony, recenzje, poradniki, newsy – to tylko kilka rodzajów artykułów, którymi posługuję się przy prowadzeniu blogów firmowych.
  2. Luźny kontakt z czytelnikiem. Tworząc treści na blogi firmowe staramy się pokazać ludzką twarz. Rzecz jasna dostosowujemy się do podstawowych zasad netykiety, niemniej jednak posługujemy się luźnym i przyjacielskim stylem. Marketing internetowy to dosyć specyficzna branża biznesu. Im jesteś naturalniejszy, tym większe zaufanie zaskarbiasz sobie u swoich klientów. To z kolei proporcjonalnie przełoży się na wzrost zarobków generowanych przy pomocy bloga firmowego.
  3. Wartościowe treści. Internet jest jak śmietnik. Jest on przepełniony treściami wątpliwej jakości, niemniej jednak od czasu do czasu – przy odrobinie szczęścia - można znaleźć w nim coś ciekawego. Jeśli chcesz zapewnić sobie powodzenie w sprzedaży internetowej, Twój blog firmowy musi być źródłem wartościowych informacji. Rzecz jasna nie musisz się o to martwić, jeśli jego prowadzenie zlecisz mi oraz mojemu zespołowi. Profesjonalna kadra copywriterów, z którymi współpracuję na co dzień uczyni z Twojego bloga prawdziwą kopalnię wiedzy.
  4. Systematyka. „Słomiany zapał” to najtrafniejsze określenie dla wysiłków większości ludzi decydujących się na prowadzenie bloga firmowego. Niestety bez regularności w publikowaniu treści sukces nie jest możliwy. Pisząc systematycznie pozyskujemy czytelników, którzy z czasem stają się regularnymi wizytatorami na Twoim blogu.

Dzięki stosowaniu tych kilku prostych zasad osiągam ogromne sukcesy na polu tworzenia oraz pozycjonowania blogów firmowych. Czy i Ty chciałbyś skorzystać z moich usług? Jeśli tak, daj mi znać! Możesz skontaktować się ze mną w dowolny sposób – numer telefonu, adres e-mail, a także formularz kontaktowy znajdziesz na niniejszej stronie internetowej. Pozdrawiam!

 

 

 

Jak pracuję:

  • Audyt strony

  • Analiza widoczności

  • Analiza konkurencji

  • Dobór słow kluczowych

  • Pozycjonowanie

  • Wzrost ruchu!

Skontaktuj się!

Jeśli jesteś zainteresowany podjęciem współpracy, skorzystaj z formularza poniżej. Prześlij adres strony internetowej. Skontaktuję się z Tobą i przedstawię Ci wstępny audyt Twojej strony internetowej!

Invalid Email
Invalid Number