Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepów internetowych jest znacznie trudniejsze od promowania przeciętnych witryn. Dlaczego? Sklepy internetowe mają zazwyczaj w swojej ofercie setki, tysiące lub nawet dziesiątki tysięcy produktów. W efekcie strony sklepów posiadają mnóstwo podstron, co znacznie utrudnia proces pozycjonowania. Rzecz jasna nie oznacza to, że promowanie sklepów internetowych jest niemożliwe. Wręcz przeciwnie – dzięki szerokiej wiedzy oraz bogatemu doświadczeniu jestem w stanie poprawić ruch oraz sprzedaż na każdej tego typu witrynie.

Aby przybliżyć Ci etapy mojej pracy oraz zasady, którymi kieruję się w jej trakcie, postanowiłem stworzyć niniejszy artykuł. Zawarłem w nim najwartościowsze informacje, które wzbogacą Twoją wiedzę na temat pozycjonowania sklepów internetowych.

Czym jest pozycjonowanie sklepów

Pozycjonowanie sklepów internetowych można spotkać także pod nazwą „SEO dla e-commerce”. Jest to kompleksowa usługa marketingu internetowego polegająca na zwiększeniu ruchu na stronie sklepu poprzez skierowanie do niego użytkowników wyszukiwarek internetowych. Jak to wygląda w praktyce? Załóżmy, że ktoś chce kupić przez Internet buty sportowe. Osoba ta najprawdopodobniej wpisze więc w wyszukiwarkę frazę „buty sportowe sklep internetowy”. W wynikach pojawi się wiele linków do różnych sklepów internetowych zajmujących się sprzedażą obuwia sportowego? Który z nich wybierze potencjalny klient? Z pewnością przyjrzy się on propozycjom znajdującym się najwyżej w wynikach wyszukiwania. Celem pozycjonowania sklepów internetowych ma na celu ‘przekonanie’ przeglądarki, że warto jest wyświetlać Twój sklep w jak najlepszym miejscu wśród wyników zwracanych przez wyszukiwarkę.

Działania z zakresu pozycjonowania sklepów obejmują wiele różnych metod, między innymi dobór słów kluczowych, optymalizację treści strony, pracę nad jej funkcjonalnością oraz wiele innych.

Dlaczego warto nawiązać współpracę ze mną?

Marketingiem internetowym zajmuję się od kilku lat. W tym czasie zdążyłem nabyć bogatej wiedzy oraz nieodzownego doświadczenia, które stanowią gwarant jakości mych usług. Moją główną specjalizacją jest optymalizacja oraz pozycjonowanie portali, a także stron sklepów internetowych, salonów piękna, gabinetów lekarskich oraz tym podobnych.

Obecnie jestem właścicielem kilku portali o tematyce zdrowia, urody i sportu, których łączna ilość odwiedzin z wyszukiwarki Google w ciągu miesiąca przekracza 500 000. Prowadząc swoje własne witryny nabrałem sporego doświadczenia oraz specjalistycznej wiedzy. Wykorzystuję je w praktyce świadcząc profesjonalne usługi SEO firmom z całej Polski.

Mimo że specjalizuję się w branży zdrowia, urody i sportu, zapraszam do współpracy przedsiębiorców ze wszystkich branży. Moje kompleksowe usługi z zakresu SEO z pewnością pomogą zwiększyć ruch oraz sprzedaż na Twoim sklepie internetowym.

Dlaczego warto poddać swój sklep pozycjonowaniu?

Poddanie swojego sklepu procesowi pozycjonowania ma mnóstwo zalet. Poniżej przedstawiam Ci najważniejsze z nich:

  • Jest to najskuteczniejsza i najtańsza inwestycja w promocję sklepu.
  • Znaczne zwiększenie ruchu na stronie sklepu.
  • Rosnąca liczba ‘trafnych odwiedzin’ na witrynie sklepu. Nie są to zwykłe wejścia na stronę, lecz wejścia, które kończą się dokonaniem zakupu.
  • Pozycjonowanie sklepu gwarantuje wzrost sprzedaży.
  • Wzrost popularności Twojej marki oraz zaufania do niej.
  • Dobrze wypozycjonowana oraz wartościowa strona sklepu internetowego jest dla niego reklamą samą w sobie.

Jeżeli pragniesz, aby Twój sklep internetowy gościł większą ilość klientów, musi stać się on dla nich widoczny. W jaki sposób można tego dokonać? Jako doświadczony specjalista z branży SEO znam wiele sprawdzonych sposobów na rozwój sklepów internetowych. Poniżej omówiłem dla Ciebie kilka z nich.

Jak wygląda pozycjonowanie sklepu internetowego?

  • Postawienie celów biznesowych. Kiedy rozpoczynam współpracę z nowym klientem, zawsze dążę do postawienia konkretnych celów. Często powtarzam, że nieokreślony jasno cel pozostaje w sferze marzeń. Zanim więc poddam Twój sklep internetowy zabiegom pozycjonującym, omówimy Twoje oczekiwania oraz rozsądne strategie działania. Wystawienie sobie celów biznesowych pozwala na zaplanowanie wszystkich etapów pracy, co znacznie wpływa na skuteczność moich wysiłków.
  • Odpowiedni dobór fraz kluczowych. Trafny wybór fraz kluczowych jest ważnym elementem skutecznego pozycjonowania. Wyróżnia się frazy ogólne (jedno i dwuwyrazowe) oraz frazy long tail (frazy kilkuwyrazowe). Podczas doboru słów kluczowych używam programów pomocniczych, takich jak Google AdWords Keyword Tool lub Google Analytic. Co więcej idealne frazy do pozycjonowania monitoruję na bieżąco w analityce wyszukiwania Google Search Console. Zautomatyzowanie procesu doboru słów kluczowych w rozsądnej mierze, sprawdza się wyjątkowo dobrze.
  • Szybkość ładowania strony. Na skuteczność pozycjonowania wpływa wiele zgoła nieistotnych czynników. W jaki sposób poprawa szybkości ładowania treści Twojego sklepu internetowego może pomóc w jego popularyzacji? Algorytmy wyszukiwarkowe dyskryminują witryny, których zawartość wczytuje się powoli. Dlatego też zajmując się pozycjonowaniem danej strony internetowej zawsze wprowadzam w jej strukturze zmiany mające na celu przyspieszenie ładowania jej treści.
  • Poprawa poziomu bezpieczeństwa. Algorytmy wyszukiwarek internetowych zwrócą uwagę także na bezpieczeństwo Twojego sklepu. Co można uczynić, aby wypadł on pozytywnie i pod tym względem? Bardzo ważne jest, by wprowadzić protokół SSL. Pozwala on użytkownikom nawiązać bezpieczne połączenie ze sklepem. Każdy klient dokonujący zakupów na Twojej witrynie pozostawia na niej wiele poufnych informacji, takich jak dane osobowe lub numery kont wraz z hasłami. Nic więc dziwnego, że wysoki poziom bezpieczeństwa jest tak ważnym elementem prowadzenia sklepu internetowego. Według oficjalnych zapowiedzi Google jest to czynnik rankingowy, czyli taki, który ma wpływ na traktowanie danej witryny przez roboty wyszukiwarkowe.
  • Trio skutecznego pozycjonowania. O czym mowa? Chodzi o trzy niebywale ważne elementy, które - choć bardzo niepozorne – potrafią skutecznie przekonać potencjalnego klienta do wejścia na Twoją witrynę, a następnie do dokonania zakupów. Wspomniane przeze mnie trio, to nic innego jak odpowiednie tytuły, nagłówki H1 oraz opisy meta description. Te trzy elementy odpowiadają za skuteczny marketing sklepu w wynikach wyszukiwania. Każda podstrona serwisu powinna posiadać unikalny tytuł, nagłówek H1 oraz meta description z nasyconymi frazami kluczowymi.
  • Unikalne opisy produktów. Używanie w swoim sklepie internetowym opisów z innych witryn to kardynalny błąd. Algorytmy wyszukiwarek są ostatnimi czasy mocno wyczulone na wszelkiego rodzaju powielanie tekstów. Strona posiadająca nieoryginalne treści potrafi zostać całkowicie usunięta z wyników wyszukiwania! Rzecz jasna realni klienci również są w stanie zauważyć nieoryginalność treści w Twoim sklepie internetowym. Z pewnością nie wpłynęłoby to pozytywnie na jego renomę. Poza tym w świetle prawa powielanie tekstów jest plagiatem. Używanie treści, do których nie mamy prawa, mogłoby skończyć się karą finansową.
  • Prowadzenie bloga firmowego. Metoda ta jest bardzo pracochłonna, niemniej jednak przynosi pewne i długofalowe rezultaty. Czym jednak jest blog firmowy? Jest to strona internetowa, która współpracuje z Twoim sklepem. Na blogu firmowym dobrze jest umieszczać treści nie związane bezpośrednio ze sprzedażą. Mogą być to na przykład poradniki, recenzje, czy też felietony – rzecz jasna wszystkie ściśle powiązane z Twoją branżą. Korzyści wynikających z posiadania bloga firmowego jest tak wiele, że stworzyłem na ten temat oddzielny artykuł. Znajdziesz go na niniejszej stronie w zakładce Copywriting.

Podsumowanie

Pozycjonowanie sklepu internetowego to złożony proces, który nie przynosi natychmiastowych rezultatów. Jeśli jednak uzbroisz się w odrobinę cierpliwości, wkrótce doczekasz rozwoju swojej witryny, a co za tym idzie - znacznego wzrostu sprzedaży. Moje wieloletnie sukcesy w branży SEO są gwarantem powodzenia w każdym, nawet najtrudniejszym przypadku.

Jeśli masz do mnie pytania, napisz lub zadzwoń! Wszystkie dane kontaktowe znajdziesz u dołu strony. Pozdrawiam!

 

 

 

 

 

 

Jak pracuję:

  • Audyt strony

  • Analiza widoczności

  • Analiza konkurencji

  • Dobór słow kluczowych

  • Pozycjonowanie

  • Wzrost ruchu!

Skontaktuj się!

Jeśli jesteś zainteresowany podjęciem współpracy, skorzystaj z formularza poniżej. Prześlij adres strony internetowej. Skontaktuję się z Tobą i przedstawię Ci wstępny audyt Twojej strony internetowej!

Invalid Email
Invalid Number