Dobór słów kluczowych

Jeśli chcesz spopularyzować swoją witrynę, koniecznie należy poddać ją optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych. Proces ten stanowi absolutną podstawę do skutecznego pozycjonowania strony internetowej. W swojej karierze już niejednokrotnie przekonywałem się, że umiejętna optymalizacja witryny może zdziałać więcej, niż wszystkie pozostałe zabiegi.

Dzięki dokładnej wiedzy oraz sporemu bagażowi doświadczeń, jestem w stanie skutecznie pomóc Ci w tej kwestii. Abyś jednak był świadomy, jak będzie wyglądać optymalizacja Twojej witryny, przygotowałem niniejszy artykuł. Dzięki niemu dowiesz się jak wygląda moja praca oraz poznasz kilka tajników związanych ze skutecznym pozycjonowaniem stron internetowych.

Dlaczego warto przeprowadzić optymalizację strony internetowej?

Aby zrozumieć jak ważnym elementem rozwoju witryny jest jej optymalizacja, przygotowałem kilka interesujących faktów.

- Zapewne wiesz już, że odpowiednia optymalizacja strony internetowej potrafi wywindować ją bardzo wysoko w wynikach zwróconych przez wyszukiwarkę. Profesjonalnie przeprowadzona optymalizacja pozwala więc oszczędzić na innych metodach popularyzowania witryny (pamiętaj, że wiele z nich jest płatnych, na przykład kampanie AdWords).

- Profesjonalna optymalizacja strony ma nierozerwalny związek z liczbą osób (czyli klientów) ją odwiedzających. Dzieje się tak, gdyż odpowiednia optymalizacja wpływa na szybkość indeksowania zmian na stronie przez roboty Google oraz poprawia jej ‘reputację’.

- Poza tym, dzięki umiejętnemu pozycjonowaniu można w pewien sposób zachęcać potencjalnych klientów do odwiedzenia Twojej witryny oraz kształtować zachowania osób, które już się na niej znalazły.

Skuteczna i kompletna optymalizacja Twojej strony internetowej

Moje bogate doświadczenie oraz specjalistyczna wiedza z branży SEO powoduje, że jestem w stanie spopularyzować każdą witrynę. Aby jednak się to udało, należy zastosować kilka zróżnicowanych metod. Postanowiłem opisać w prostych słowach kilka z nich, dzięki czemu będziesz mógł poznać najważniejsze etapy mojej pracy.

Zanim jednak przejdziemy do szczegółów, należy wspomnieć o podziale działań związanych z optymalizacją strony internetowej. Osobiście wyróżniłbym dwa typy zabiegów. Pierwszy z nich to na działania związane ze zmianami w treści na witrynie (praca na frazach, grafikach, itp.), a drugi to modyfikacje w kodzie (nie ma to wpływu na wygląd witryny). Oprócz tego czasami warto rozszerzyć zakres swoich działań o media społecznościowe. Google+, Facebook, Instagram, Tweeter – to jedynie kilka przykładów znanych portali, które znacznie ułatwiają popularyzację strony internetowej.

Modyfikacja kodu strony – klucz do sukcesu

Najważniejsza część strony internetowej to jej kod, bez którego nie mogłaby ona zaistnieć. Wszystko co jawi się oczom obserwatora ma swoje odzwierciedlenie w programistycznym świecie wyrazów, liter, cyferek i poleceń. Dla większości ludzi ‘świat’ ten jest tajemniczy i kompletnie niezrozumiały, podczas gdy ja czuję się w nim jak przysłowiowa „ryba w wodzie”. Dzięki odpowiednim modyfikacjom w kodzie jestem w stanie osiągnąć naprawdę wiele! Poniżej wyjaśniam z czym może wiązać się moja praca na tym etapie.

- Dostosowanie strony do standardów W3C, czyli World Wide Web Consortium – organizacji, która tworzy standardy związane z projektowaniem stron internetowych.

- Jeśli strona nie posiada warstwy CSS, wprowadzam ją. Warstwa CSS jest odpowiedzialna za graficzną prezentację strony. Aby strona była uporządkowana, nowoczesna oraz aby działała poprawnie, należy oddzielić ją od warstwy HTML (zapisana jest w niej logiczna struktura dokumentu)

- stosuję zabiegi poprawiające czas ładowania się strony

- Za pomocą polecenia „mod_rewrite”, staram się wprowadzać przyjazne adresy. Jak to rozumieć? Dzięki temu zabiegowi adres witryny, a przede wszystkim jej poszczególnych podstron jest czytelny dla przeciętnego człowieka. Nie zawiera on niezliczonej ilości dziwnych znaków i tajemniczych słów, lecz składa się z prostych oraz czytelnych fraz. Pragnę podkreślić jeszcze raz, iż zwracam szczególną uwagę również na poszczególne podstrony. Dlaczego ten aspekt mojej pracy jest aż tak ważny? W przypadku wielu witryn, podstrony grają o wiele ważniejszą rolę niż strona główna.

- W wielu przypadkach decyduję się na instalację kodów Google Analitycs oraz Search Console. Ułatwia to życie zarówno użytkownikowi strony, jak i jej właścicielowi.

Zmiany w kodzie strony niemalże nigdy nie mają wpływu na jej graficzną prezentację. Tak czy inaczej, wprowadzenie wszelkich modyfikacji wcześniej omawiam z klientem. Ponadto każdą stronę traktuję indywidualnie.

Praca nad grafiką – nieodzowny element skutecznej optymalizacji

Wyszukiwarki (takie jak Google) postrzegają świat Internetu w zupełnie inny sposób niż jego użytkownicy. Ja to rozumieć? My analizujemy elementy składowe witryny kierując się zmysłem wzroku, podczas gdy dla wyszukiwarki jedynym tropem jest kod kryjący się za graficzną powłoką strony.

Z tego powodu należy przyłożyć wyjątkową uwagę do odpowiedniego opisu grafik znajdujących się na naszej stronie internetowej. Jeśli pominiemy ten krok, zdjęcia umieszczone na witrynie będą dla wyszukiwarki niewidoczne. W tym celu należy podpisywać wszystkie elementy graficzne z użyciem słów kluczowych umieszczanych w znacznikach HTML „Alt” oraz „Title”.

Dzięki fachowemu podejściu do opisu zdjęć i ilustracji, Twoja strona będzie łatwa do znalezienia także dzięki wynikom wyszukiwania grafik. Co więcej, warto w tym miejscu zaznaczyć, iż  jakość używanych grafik także ma ogromny wpływ na ilość osób odwiedzających Twoją witrynę.

Opisy meta description – profesjonalizm w każdym calu

Opis meta description to tekst wyświetlany w wynikach wyszukiwarki znajdujący się zaraz pod tytułem oraz adresem URL strony. Powinien on krótko, zwięźle i atrakcyjnie przedstawiać zawartość witryny. Co ciekawe optymalizacja tego elementu nie ma wpływu na pozycjonowanie danej strony internetowej. Dlaczego więc zwracam w swojej pracy szczególną uwagę na opisy meta description?

Wyświetlenie adresu danej strony internetowej na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania nie jest gwarantem sukcesu. Aby go osiągnąć, potencjalny klient musi przynajmniej kliknąć w link prowadzący do Twojej witryny. W większości przypadków pomaga w tym odpowiednio dobrany opis meta description. Musi być on naturalny, a zarazem zwięzły i rzeczowy. Potencjalny klient musi dostrzec w opisie meta description coś, co zachęci go do kliknięcia w adres URL Twojej strony internetowej.

Słowa kluczowe – kropka nad „i” na drodze do popularności Twojej witryny

Słowa lub frazy kluczowe to bardzo często pomijany element skutecznej optymalizacji. Rzeczywiście – nawet najlepszy dobór słów kluczowych sam w sobie nie pomoże w procesie pozycjonowania strony. Niemniej jednak, jeśli połączy się tę metodę optymalizacji z innymi skutecznymi taktykami, można osiągnąć zaskakująco dobre rezultaty.

Czym są słowa kluczowe? Terminem tym określamy frazy, które są bezpośrednio związane z tematem opisywanym na Twojej stronie internetowej. Załóżmy, że prowadzisz bloga kulinarnego i stworzyłeś artykuł zawierający przepisy na pieczonego karpia. W tym wypadku, zagęszczenie słów kluczowych polega na możliwie najczęstszym używaniu fraz związanych z głównym tematem artykułu.

Mimo dużej skuteczności tej metody optymalizacji, nie należy podchodzić do niej z nadmierną gorliwością. Przyjmuje się, że najlepszy stosunek ilości słów kluczowych do reszty tekstu wynosi 3-5%. Zbytnie nagromadzenie lub natarczywe powtarzanie fraz kluczowych spowoduje, że tekst będzie się czytało nieprzyjemnie. Może to jedynie odstręczyć potencjalnego klienta, który zdziwiony nienaturalnym formułowaniem zdań, po prostu opuści Twoją stronę internetową.

Odpowiedni dobór słów kluczowych na samym początku ułatwia dalsze kroki mające na celu popularyzację witryny. Tematowi temu poświęciłem cały oddzielny artykuł, który możesz znaleźć na niniejszej witrynie.

Podsumowanie

Bardzo się cieszę, że znalazłeś chwilę, aby zapoznać się z preferowanymi przeze mnie metodami optymalizacji stron internetowych. Rzecz jasna aby osiągnąć sukces w pozycjonowaniu witryny, należy skorzystać z kilku innych technik. Jako doświadczony specjalista z branży SEO, gorąco polecam wielopoziomową pracę nad popularyzacją strony internetowej. Zapraszam Cię, abyś zapoznał się również z innymi metodami, którymi posługuję się w procesie pozycjonowania. W tym celu przeczytaj pozostałe artykuły opisujące tajniki mojej pracy, które można znaleźć na niniejszej stronie Internetowej.

Serdecznie pozdrawiam!

 

 

 

Jak pracuję:

  • Audyt strony

  • Analiza widoczności

  • Analiza konkurencji

  • Dobór słow kluczowych

  • Pozycjonowanie

  • Wzrost ruchu!

Skontaktuj się!

Jeśli jesteś zainteresowany podjęciem współpracy, skorzystaj z formularza poniżej. Prześlij adres strony internetowej. Skontaktuję się z Tobą i przedstawię Ci wstępny audyt Twojej strony internetowej!

Invalid Email
Invalid Number