odpowiedni podział oferty na stronei pozycjonowanie

Optymalizacja oferty pod SEO na Twojej stronie internetowej

Odpowiednia konstrukcja Twojej strony internetowej jest kluczem do tego, aby móc zaistnieć w wyszukiwarce Google. Jeśli chcesz, aby Twoja strona wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania musisz wykonać odpowiednie działania dzięki którym zgarniesz darmowy ruch z wyszukiwarki. Jeśli poświeciłeś kilka zdań na opisanie swojej oferty, zrobiłeś to na 1 podstronie wypunktowując usługi którymi się zajmujesz możesz być niemal pewny, że praktycznie nikt nie zajrzy na Twoją stronę.

Wybierz słowa kluczowe

Przed rozbudowaniem oferty na stronie powinieneś zrobić research na temat słów kluczowych, które najlepiej pasują do oferowanych przez Ciebie usług. Taka lista będzie kręgosłupem na którym oprzemy dalsze działania. Jak sprawdzić, które słowa kluczowe są popularne? Poniżej przedstawiam najbardziej popularne narzędzia:

  • planer słów kluczowych Google
  • ahrefs.com – płatne i bardzo zaawansowane narzędzie do analizy słów oraz profilu linków
  • Senuto – analiza widoczności witryn. Narzędzie wskaże nam na jakie słowa kluczowe pozycjonują inne strony
  • ubersuggest.org – darmowe narzędzie dzięki którym znajdziemy dodatkowe słowa kluczowe
  • Google Trends – narzędzie pozwoli sprawdzić nam sezonowość słów kluczowych

Powyżej przedstawiłem najbardziej podstawowe narzędzia. Do moich ulubionych należą pierwsze 3 – to właśnie z nich  korzystam najczęściej. Wybierając słowa kluczowe musicie pamiętać o jednej bardzo ważnej rzeczy: jeśli dopiero zaczynacie przygodę z SEO nie rzucajcie się na najbardziej popularne frazy. Dlaczego? Ponieważ będzie je zdecydowanie trudniej wypozycjonować. Na początku radzę skupić się na mniej popularnych frazach.

Budowa odpowiednich treści

Bardzo ważnym elementem branym przez wyszukiwarkę podczas ustalania rankingu stron jest dobra, unikalna i rozbudowana treść. Tak jak pisałem powyżej każdą swoją usługę najlepiej jest opisać na osobnej podstronie.

odpowiedni podział oferty na stronei pozycjonowanie

Jeśli treści na waszej stronie nie będą wystarczająco atrakcyjne, a co gorsza skopiowane z innych stron możecie narazić się na karę od Google lub wszczęcie procesu w sprawie przywłaszczenia praw autorskich.  W opisie swojej usługi warto również stosować śródtytuły ze znacznikiem h2, h3, wypunktowania, numerowania oraz inne formatowanie tekstu. Jeśli chcecie dołączyć grafiki lub zdjęcia, koniecznie pamiętajcie o umieszczeniu w parametrze alt słów kluczowych powiązanych z daną usługą.

Optymalizacja meta tytułów pod zapytania regionalne

W tym paragrafie posłużę się konkretnym przykładem. Załóżmy, że jedną z Twoich usług, którą chcesz wypromować jest botoks. Etap tworzenia treści masz już za sobą. Cała usługa została wyczerpująco opisana na dedykowanej podstronie. Zależy Ci na tym, aby wyświetlać się na zapytanie regionalne np. botoks Białystok. W menu na stronie nieco dziwnie było by przy każdej usłudze dopisać nazwę miejscowości na którą chcemy się wypozycjonować. Z pomocą przychodzi tutaj edycja odpowiednich meta tagów. Jednym z nich jest meta tytuł, który w wynikach wyszukiwania Google jest niebieskiego koloru (w przypadku gdy strona była przez nas odwiedzona jest koloru fioletowego).

Meta title

odpowiedni podział oferty na stronei pozycjonowanie

Powyższy przykład meta tytułu mówi nam o tym, iż tytuł ten w ogóle nie jest zoptymalizowany pod słowo salon kosmetyczny + miasto. Jeśli wasza strona jest postawiona na WordPress to z pomocą przyjdzie wam wtyczka Yoast SEO, która umożliwia edycję meta tagów dla każdej podstrony. W przeciwnym wypadku pozostaje wam ręczna edycja plików strony lub skorzystanie z pomocy programisty. Jak już dostaniecie się do edycji tego tagu to pamiętajcie, że tytuł ma ograniczoną długość. Możecie tam wpisać około 70 znaków. Przy optymalizacji podstron kierujcie się regułą: 1 podstrona na max 1-3 słowa kluczowe. Jeśli fraza jest krótka możecie dopisać dodatkowe słowa kluczowe związane z botoksem np. Botoks – konkurencyjna cena – Białystok – nazwa waszej firmy. Z punktu widzenia SEO nazwa waszego zakładu jest najmniej istotna i dlatego powinna być umieszczona na końcu tagu meta title.

Meta description

Kolejnym elementem o którym warto jest wspomnieć w tym miejscu jest meta description czyli tekst który wyświetla się pod adresem strony. Warto jest w tym polu wpisać tekst opisujący naszą usługę oraz zachęcający do wejścia na stronę. Nie zaszkodzi jeśli użyjemy tutaj również słowa kluczowe i wspomnimy na terenie którego miasta działamy.

Jeśli zależy nam na widoczności w lokalnych wynikach wyszukiwania warto jest na końcu opisu każdej naszej usługi umieścić dane kontaktowe do salonu wraz z telefonem, adresem oraz nazwą miejscowości.

Rozmiar grafik na stronie

Często spotykanym błędem jest wrzucenie  nieskompresowanych grafik na naszą stronę. Pamiętajcie, że ponad połowa użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych. Nie wszystkie urządzenia muszą znajdować się w zasięgu sieci WiFI albo  LTE. Jeśli wrzucacie zdjęcia, które zajmują 2MB skutecznie spowolnicie swoją stronę internetową przez co część użytkowników może zrezygnować i zwyczajnie opuścić waszą witrynę. Jednym z podstawowych narzędzi za pomocą którego sprawdzicie szybkość swojej witryny jest Google Page Insights – pamiętajcie, że test ten należy wykonać osobno dla każdej stworzonej podstrony.

szybkosc ladowania strony a pozycjonowanie

Mam nadzieję, że powyższe kwestie pomogą Wam nieco zrozumieć sposób w jaki powinniście prezentować swoje usługi na stronie internetowej, aby wasi potencjalni klienci mogli was znaleźć. Jeśli macie dodatkowe pytania możecie zadać je na grupie marketing dla zdrowia i urody na FB.

Pozostaw komentarz