Opisy produktów

Wielu przedsiębiorców używa swoich stron internetowych w roli wirtualnych sklepów. Z pewnością ułatwia to dotarcie do docelowej grupy klientów, a co za tym idzie – umożliwia zarabianie pieniędzy. Czyż nie o to chodzi w biznesie? Moje wieloletnie doświadczenie jasno pokazuje, że przyjazna i funkcjonalna platforma sprzedażowa jest kluczem do powodzenia w internetowym handlu. Niemniej jednak aby Twoi klienci mogli znaleźć Cię w sieci, musisz poddać swój wirtualny sklep odpowiedniemu procesowi pozycjonowania. Jednym z jego elementów jest trafny opis produktów. Podczas pozycjonowania sklepów internetowych zawsze przykładam szczególną uwagę do tego etapu pracy. Celowy wysiłek włożony w wysokiej jakości opisy produktów zawsze procentuje przyszłości.

Być może zadajesz sobie pytania: W jaki sposób opisuję produkty do sklepów internetowych? Czy pracuję sam? Dlaczego jest to krok w procesie pozycjonowania? Odpowiedzi na wszystkie powyższe pytania – a także wiele innych – znajdziesz w niniejszym artykule.

Do kogo chcemy trafić?

Aby zrozumieć, jak pisać dobre opisy produktów, warto zastanowić się nad tym, do kogo kierujesz ofertę swojego sklepu internetowego. Bez względu na to, czy zajmujesz się sprzedażą garnków, czy też psów rasowych… Twoich klientów można podzielić na trzy grupy:

  1. Osoby, które zamierzają kupić dany produkt
  2. Osoby, które się wahają lub mówią „może”
  3. Osoby, które nie chcą kupić danego produktu

Dlaczego tak ważne jest zrozumienie struktury grupy odbiorców? Zdecydowanie ułatwi to Twoją pracę, pozwalając na jednoczesną oszczędność czasu, sił i środków. Moje wieloletnie doświadczenie wyraźnie pokazuje, że nie opłaca się docierać do grupy numer 3. Najlepiej jest skupić swoje wysiłki na grupach numer 1 oraz 2. Wielu internetowych przedsiębiorców popełnia w tym miejscu kardynalny błąd. Próbują oni na siłę docierać do ludzi kompletnie niezainteresowanych danym produktem licząc na to, że w cudowny sposób uda się ich przekonać. Rzecz jasna jest to możliwe, niemniej jednak niezbyt opłacalne. Niestety, skuteczna sprzedaż opiera się na innych założeniach! Swoje działania promocyjne należy skupić na tych, których z czystym sumieniem można zaliczyć do grona „potencjalnych klientów”.

Z kim pracuję?

Rzecz jasna nie tworzę wszystkich tekstów sam. Wiele zleceń opiera się o stworzenie kilkuset opisów, co rzecz jasna jest zadaniem niewykonalnym dla jednego człowieka. W związku z tym współpracuję z profesjonalnym gronem copywriterów, którzy w razie potrzeby tworzą dla mnie wysokiej jakości teksty.

Tworzymy unikalne teksty

Oryginalność treści znajdującej się na Twojej stronie jest niebywale ważna z dwóch powodów. Pierwszy z nich to widoczność w wyszukiwarkach internetowych, a drugi – odbiór Twojej witryny przez potencjalnych klientów.

  • Widoczność w wyszukiwarkach. Mechanizm Google wypowiedział prawdziwą walkę plagiatom oraz duplikatom. Powielone treści są nie tylko nisko w wynikach wyszukiwania, lecz potrafią zostać całkowicie z nich usunięte. Nigdy nie używamy opisów produktów, które zostały stworzone przez kogoś innego. Stawiamy na unikalność, co bardzo pozytywny wpływ na traktowanie treści przez wyszukiwarki internetowe.
  • Odbiór witryny przez klienta. Kiedy robimy zakupy w Internecie niemalże zawsze porównujemy oferty w kilku sklepach. Niestety bardzo często zdarza się, że każdy z nich dołącza do danego produktu identyczny opis. Kto na tym traci? Z pewnością nie klient – on wcześniej czy później kupi to, czego szuka. Na powielaniu opisów produktów traci sprzedawca. Nie wykorzystuje on niepowtarzalnej szansy na przekonanie klienta do zrobienia zakupów w konkretnym sklepie internetowym. Za pomocą unikalnych i zachęcających opisów można osiągnąć naprawdę wiele!

Oprócz tego warto wspomnieć o aspekcie prawnym powielania opisów produktów. Właściciel strony internetowej, na której znajduje się dany opis, prawdopodobnie posiada jego prawa autorskie. Powielenie takiej treści byłoby przestępstwem.

Czym charakteryzują się dobre opisy produktów?

Od tego jak wygląda opis produktu, w dużym stopniu zależy skuteczność sprzedaży. Z tego powodu bardzo przykładamy się do tworzenia tego rodzaju treści. Według mnie dobry opis powinien być napisany z uwzględnieniem kilku poniższych zasad:

  • Rzetelność. Jeżeli któryś z Twoich klientów choć raz zostanie oszukany, już nigdy do Ciebie nie wróci. Przy tworzeniu opisów produktów dla sklepów internetowych świadomość tego faktu jest szczególnie ważna. Zawsze przykładamy ogromną wagę do tego, czy każdy z opisów zawiera informacje rzetelne i zgodne ze stanem faktycznym.
  • Język korzyści. Handel internetowy opiera się na prostej zasadzie: Klient wpłaca na Twoje konto pieniądze, po to, aby w zamian otrzymać upragniony produkt. Aby jednak dany człowiek zdecydował się kupić dany przedmiot akurat od Ciebie, musisz go odpowiednio zachęcić. Dlatego też tworząc opisy produktów dbamy o język korzyści. Staramy się pisać pozytywnie oraz przedstawiać, co klient zyska dzięki skorzystaniu z Twoich usług.
  • Wykorzystanie emocji. Moje wieloletnie doświadczenie w pozycjonowaniu stron internetowych nauczyło mnie, że niebywale skuteczną metodą pozyskiwania klientów jest wykorzystanie ich uczuć i emocji. Brzmi to nieco dosadnie, niemniej jednak nie ma lepszego sposobu na zachęcenie odbiorcy do otworzenia portfela.
  • Unikanie zbędnych przymiotników. Nagromadzenie przymiotników zachwalających dany produkt jest ogromnym błędem. Załóżmy, że chcesz sprzedać robot kuchenny. Nazywając go „modernistycznym, super-nowoczesnym, awangardowym, itd.” nie uda się osiągnąć zbyt wiele. Nagromadzenie przymiotników odnoszących się do sprzedawanego produktu to charakterystyczna cecha kiepskiej reklamy.
  • Call to action. Niemalże każdy z nas lubi odkładać trudne decyzje na potem – a już szczególnie gdy chodzi o kosztowne wybory. Również klient zapoznający się z Twoją ofertą prawdopodobnie nie jest zdecydowany, aby dokonać zakupu „tu i teraz”. Czy jednak można zrobić coś, aby zmienił on swoje zdanie? Oczywiście! Wystarczy zachęcić go do działania metodą „call to action”. Co oznacza to w praktyce? Warto zaplanować benefity dla klientów, którzy decydują się na zakup produktu natychmiast. Może to być na przykład zniżka na zakupy danego dnia. Niestety, wiele osób tworzących opisy produktów popełnia w tym miejscu karygodne błędy. Jednym z nich jest sztuczne nawoływanie do kupna, w stulu: „Dołącz do rzesz zadowolonych konsumentów!” Czy kiedykolwiek kupiłeś cokolwiek pod wpływem takiego sformułowania? Pytanie to nie wymaga odpowiedzi.

Podsumowanie

Opisy produktów dla witryn internetowych to bardzo ważna praca. Niestety wiele osób podchodzi do niej z lekceważeniem, co następnie odbija się negatywnie na wynikach sprzedaży. Ja i mój zespół bardzo poważnie traktujemy tworzenie opisów produktów dla wirtualnych sklepów. Praca ta – choć żmudna – gdy zostanie odpowiednie wykonana, daje długotrwałe, widoczne rezultaty.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat moich usług, napisz lub zadzwoń! Ponadto zapraszam do zapoznania się z resztą treści znajdujących się na niniejszej witrynie. Pozdrawiam!

 

 

 

 

Jak pracuję:

  • Audyt strony

  • Analiza widoczności

  • Analiza konkurencji

  • Dobór słow kluczowych

  • Pozycjonowanie

  • Wzrost ruchu!

Skontaktuj się!

Jeśli jesteś zainteresowany podjęciem współpracy, skorzystaj z formularza poniżej. Prześlij adres strony internetowej. Skontaktuję się z Tobą i przedstawię Ci wstępny audyt Twojej strony internetowej!

Invalid Email
Invalid Number