Dobór słów kluczowych

Dobór fraz

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych to podstawowa metoda promowania firm w sieci, podczas gdy dobór fraz kluczowych jest jej nieodzownym elementem. Niestety wiele osób tworzących swoje strony internetowe nie przykłada wystarczającej uwagi do używanych słów. Moje bogate doświadczenie wyraźnie pokazuje, że zdecydowanie warto przyłożyć się do doboru fraz kluczowych oraz wykorzystywać je w późniejszym procesie pozycjonowania. Samo w sobie nie jest trudne, a potrafi dać długotrwałe efekty. Podejmując świadome wysiłki w kierunku doboru fraz kluczowych, przyczyniasz się do wzrostu popularności swojej witryny oraz pomagasz jej dotrzeć do ścisłego grona odbiorców potencjalnie zainteresowanych Twoimi usługami. W ten sposób szukasz klientów tam, gdzie naprawdę możesz ich znaleźć. Nie marnujesz swoich sił, czasu, pieniędzy oraz potencjału.

Dlaczego uważam dobór fraz kluczowych za tak ważny element mojej pracy?  Jakie rodzaje słów kluczowych należy wyróżnić? Dlaczego warto skorzystać z moich usług? Zapoznaj się z niniejszym artykułem, a znajdziesz odpowiedzi na wszystkie swoje pytania.

Rodzaje fraz kluczowych

Aby jak najtrafniej dobrać frazy kluczowe, dobrze jest poznać wszystkie ich typy. Używając naprzemiennie różne rodzaje fraz kluczowych w tekstach na swojej stronie internetowej, niejako ‘pozwalasz’ wyszukiwarce, aby z gąszczu różnych treści wyróżniła akurat Twoje.

Rodzaje fraz kluczowych:

  • ogólne – są to krótkie frazy kluczowe, najczęściej składają się z 1 lub 2 wyrazów. Z reguły używane są one przez osoby, które poszukują pewnych informacji, produktów lub usług, lecz nie mają jeszcze sprecyzowanego celu. Pozycjonowanie za pomocą doboru fraz ogólnych jest trudne i niezbyt opłacalne. Dlaczego? Posłużę się przykładem. Załóżmy, że ktoś chce kupić ‘buty zimowe’, w związku z czym wpisuje w wyszukiwarkę dokładnie taką frazę. Możemy być niemalże pewni, iż człowiek ten nie zrobi zakupów w najwyżej wypozycjonowanym (czyli prawdopodobnie pierwszym odwiedzonym) sklepie internetowym. Raczej przyjrzy się on różnym propozycjom, po czym przystąpi do drugiej fazy poszukiwań z użyciem dokładniejszej frazy. Inwestowanie w ogólne słowa kluczowe jest więc trudne i nieopłacalne.
  • „long tail” – po tą tajemniczą nazwą kryją się bardziej rozbudowane, długie frazy kluczowe. Mogę się one składać z wielu wyrazów. Frazą long tail jest na przykład sformułowanie „buty mokasyny rozmiar 45”. W swoich zleceniach już niejednokrotnie przekonywałem się, że warto inwestować w ten typ słów kluczowych. Fraz long tail używają ludzie, którzy wiedzą czego szukają. Dzięki odpowiedniemu dobraniu słów kluczowych tego typu, wychodzimy naprzeciw konkretnym potrzebom naszych klientów. Poza tym pozycjonowanie z użyciem fraz long tail jest łatwiejsze ze względu na stosunkowo małą konkurencję.
  • regionalne – czyli słowa kluczowe, które zawierają w sobie nazwę konkretnej lokalizacji, najczęściej miasta. Jeśli zależy nam na tym, aby znaleźć klientów na danym obszarze terytorialnym, należy poświęcić nieco czasu na dopracowanie fraz regionalnych. W jaki sposób mogą one wyglądać? „Usługi dekarskie Szczecin”, „Fryzjer Warszawa”, „Renowacja ogrodów Zielona Góra” – to tylko kilka przykładów prezentujących klasyczne frazy regionalne.
  • pytania – ten rodzaj fraz kluczowych nie wymaga dodatkowego wyjaśnienia. Każdy z nas często „pyta” o coś wyszukiwarkę internetową. Załóżmy, że prowadzisz bloga kulinarnego. Wówczas w tekstach znajdujących się na Twojej witrynie należy zawrzeć frazy kluczowe w formie pytań, na przykład: „Jak ugotować sypki ryż?” Rzecz jasna użycie fraz kluczowych w formie pytań nie jest możliwe w każdym rodzaju witryny. Niemniej jednak ich skuteczność jest na tyle duża, że czasami warto nie co zmienić treść swojej strony internetowej i wpleść je do jej treści. Jeśli prowadzisz sklep internetowy można zainwestować

Konkurencyjność słów kluczowych – sprawa dla eksperta

Właściwa ocena konkurencyjności słów kluczowych może być dokonana jedynie przez eksperta z branży SEO.  Zagadnienie to wymaga zarówno szerokiej wiedzy, jak i bogatego doświadczenia. To od konkurencyjności fraz zależy, jaki będzie koszt wypozycjonowania strony na dane słowo kluczowe oraz ile czasu może to potrwać. Analizując tę kwestię, zawsze biorę pod uwagę następujące czynniki:

  • branża – najbardziej konkurencyjne frazy, to te, które są związane z najbardziej dochodowymi gałęziami biznesu (np. finanse).
  • liczba konkurentów – jeśli konkurencja zajmująca się podobną gałęzią biznesu co Ty jest liczna, bardzo ciężko jest wybić się z daną frazą kluczową na najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwań.
  • optymalizacja pod kątem SEO stron internetowych konkurentów – jeśli na rynku znajduje się wiele stron internetowych zoptymalizowanych pod daną frazę, przebicie się przez taką warstwę konkurencji może nie być łatwe.

Niemniej jednak, bez względu na potencjalne trudności – których nigdy nie brakuje – za pomocą odpowiedniego doboru fraz kluczowych można zdziałać cuda. Rzecz jasna mam w zwyczaju dokładne omawianie z klientem planowanych przeze mnie działań. Dzięki temu jest on świadomy, jakie modyfikacje zostaną wprowadzone na jego witrynie.

Czy efekty widać od razu?

Pozycjonowanie stron internetowych – a już szczególnie za pomocą doboru fraz kluczowych – to metoda, która nie przynosi rezultatów zbyt szybko. Efekty pracy pojawią się dopiero za jakiś czas, niemniej jednak gwarantuję Ci, że będziesz z nich zadowolony.

Wiele osób pyta mnie, skąd wiem,  że użycie danej frazy będzie skuteczne, skoro rezultaty moich zabiegów przychodzą po tygodniach lub miesiącach. Jest to bardzo ciekawa kwestia, którą postaram Ci się krótko wyjaśnić.

Gdyby na samym początku dobrać nieodpowiedni zestaw słów kluczowych, a potem skupiać się na jego pozycjonowaniu, mogłoby to przynieść niechciane efekty. Niepotrzebnie wydamy pieniądze oraz stracimy dużo czasu. Co należy więc zrobić, aby zminimalizować ryzyko błędu?

Jedną z metod jest używanie linków sponsorowanych AdWords. Są to reklamowe odnośniki, które wyświetlają się na wysokich pozycjach wśród wyników wyszukiwarki. Oczywiście za tego rodzaju usługę należy zapłacić, niemniej jednak dzięki niej można zaoszczędzić sporo pracy oraz niepotrzebnych wydatków. Linki sponsorowane AdWords pozwalają niejako ‘zasymulować’ sytuację, w której nasza witryna jest na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania zarazem przekonując się, czy wybrane przez nas słowa kluczowe okazały się skuteczne.

Narzędzia, których używam w swojej pracy

Nie da się dokonać idealnego doboru słów kluczowych tylko i wyłącznie na podstawie własnej wiedzy oraz doświadczenia. Aby Twoja strona internetowa rosła w siłę w jak najszybszym tempie, prawdopodobnie będę posługiwał się kilkoma narzędziami pomocniczymi.

Jednym z nich jest Google AdWords Keyword Tool. Ta wspaniała pomoc dla pozycjonerów umożliwia bardzo dogłębną analizę słów kluczowych – zarówno pod względem konkurencyjności, jak i skuteczności. Narzędzie to jest w stanie wskazać nam, która z fraz ma tendencję do wzrostu popularności. Poza tym dzięki Google AdWords Keyword Tool można dowiedzieć się, czy jakakolwiek firma istniejąca na rynku internetowym już skorzystała z danej frazy kluczowej, czy też nie.

Równie pomocnym programem jest Google Analytic. Pomaga on w personalizowaniu ofert, odpowiednim doborze fraz kluczowych oraz śledzeniu potrzeb klientów. Poza tym Google Analytic pokazuje, w jaki sposób osoby odwiedzające naszą witrynę na nią trafiły.

Cierpliwość – złoty środek do popularności

Często powtarzam słowa klasyka, brzmiące: „Bogactwo to wartość, która wędruje z rąk ludzi niecierpliwych do rąk ludzi cierpliwych”. Ileż prawdy zawiera się w tych słowach! Mają one zastosowanie w wielu gałęziach biznesu – w tym także w pozycjonowaniu stron internetowych. Efekty niemalże nigdy nie przychodzą tak szybko, jak byśmy tego chcieli.  Bardzo często trzeba wypróbować wielu metod lub ich połączenia, aż podejmowane wysiłki zaczną przynosić rezultaty. Mówiąc krótko - jeżeli wspólnymi siłami chcemy osiągnąć sukces, musimy uzbroić się w cierpliwość oraz działać sukcesywnie.

Podsumowanie

Jako doświadczony specjalista z branży SEO nie poprzestaję na jednej metodzie pozycjonowania stron. Dobrze wiem, że aby osiągnąć sukces, należy stosować rozmaite metody. Wiele z nich opisałem w pozostałych artykułach dostępnych na niniejszej stronie internetowej.

Serdecznie zapraszam do skorzystania z moich fachowych usług!  Jeśli masz jakieś pytania, napisz do mnie bezpośrednio lub skorzystaj z formularza kontaktowego.

 

 

Jak pracuję:

  • Audyt strony

  • Analiza widoczności

  • Analiza konkurencji

  • Dobór słow kluczowych

  • Pozycjonowanie

  • Wzrost ruchu!

Skontaktuj się!

Jeśli jesteś zainteresowany podjęciem współpracy, skorzystaj z formularza poniżej. Prześlij adres strony internetowej. Skontaktuję się z Tobą i przedstawię Ci wstępny audyt Twojej strony internetowej!

Invalid Email
Invalid Number