Ahrefs – zaawansowane narzędzie do badania konkurencji i analizy linków

Pozycjonowanie stron internetowych to wielopoziomowy, złożony proces. Nie da się wypromować danej witryny przy użyciu jednej, znajomej metody. Aby osiągnąć sukces na tym polu, należy podjąć wiele równoczesnych działań skoncentrowanych na jasno określonym celu. Jako doświadczony specjalista z branży SEO znam wiele sprawdzonych sposobów, które to umożliwiają. Dzięki swoim zabiegom jestem w stanie wypromować każdą stronę internetową – począwszy od zwykłych serwisów i blogów, aż po rozbudowane sklepy wirtualne.

Pozycjonowanie stron internetowych bardzo często wymaga użycia specjalistycznych narzędzi. Jednym z nich jest program Ahrefs, którego działanie postanowiłem omówić na łamach niniejszego wpisu. Mam nadzieję, że informacje w nim zawarte przybliżą Ci taktykę mojej pracy oraz jej poszczególne etapy.

Ahrefs – praktyczny zestaw narzędzi optymalizacyjnych

Dla uproszczenia we wstępie nazwałem Ahrefs programem. W rzeczywistości jest to jednak bogaty zestaw narzędzi pomocnych w pozycjonowaniu stron internetowych. Składa się on z wielu pojedynczych programów, a każdy z nich używany jest w innym celu.

Zestaw Ahrefs każdego tygodnia uzupełniany jest o kolejne elementy oraz nowe funkcje. Zanim poddam szczegółowej analizie najważniejsze z nich, przedstawię Ci jeszcze kilka interesujących faktów na temat specjalistycznego zespołu narzędzi Ahrefs.

Ahrefs w liczbach 

Zestaw narzędzi Ahrefs czerpie z najlepszych i najbardziej kompletnych danych w branży SEO. Nic więc dziwnego, że cieszy się on aż taką popularnością. Oto kilka danych, które osobiście przekonują mnie do używania narzędzi Ahrefs:

  • Za pomocą narzędzi Ahrefs każdego dnia skanuje się 6 miliardów stron internetowych (w tym 200 milionów domen głównych).
  • Pojemność indeksu Ahrefs wynosi 12 bilionów linków (w tym 3 biliony znanych linków URL).
  • System narzędzi Ahrefs wspierany jest przez 30 petabajtów pojemności oraz 38 000 rdzeni CPU.

Powyższe dane mówią same za siebie!

Najważniejsze narzędzia znajdujące się w zestawie Ahrefs

Tak jak zaznaczyłem we wstępie niniejszego wpisu, Ahrefs to rozbudowany system narzędzi optymalizacyjnych niezbędnych do pozycjonowaniu stron internetowych. Poniżej zamieściłem opis jego najważniejszych funkcji.

Raport wyszukiwania organicznego. Narzędzie to jest niezwykle pomocne w analizowaniu ruchu wyszukiwarkowego na stronach Twojej konkurencji. Dla przykładu za pomocą zakładki „Najlepsze strony” można odkryć ich ruch organiczny. Co to znaczy? W ten sposób dowiaduję się, jakie strony najskuteczniej generują Twojej konkurencji wizyty na posiadanych przez nią witrynach. Warto zwrócić uwagę także na zakładkę „Różnica treści”. Dzięki niej poznaję słowa kluczowe, po wywołaniu których w wynikach wyszukiwania wyświetlają się witryny Twojej konkurencji, a Twoja witryna pozostaje niewidoczna. Dzięki omawianej funkcji uzyskuję dostęp do 240 milionów słów kluczowych znajdujących się w bazie Ahrefs!

 

Keywords Explorer. Program ten zapewnia wszystko, co ekspert SEO powinien wiedzieć na temat słów kluczowych. Olbrzymia baz danych Ahrefs zawiera ich w sobie ponad 3 miliony. Keywords Explorer pomaga w dobieraniu słów kluczowych oraz ich skutecznej interpretacji w pozycjonowanych przeze mnie serwisach. Ponadto informacje zgromadzone przez Ahrefs dają możliwość wglądu w zachowanie użytkowników wyszukiwarek oraz długookresowe trendy szukanych fraz wśród internautów.

Dane linku zwrotnego. Ahrefs to największy światowy indeks linków zwrotnych. Każdej doby roboty systemu skanują około czterech miliardów stron internetowych. Indeksy Ahrefs są automatyzowane co kwadrans. Dzięki narzędziu „Dane linku zwrotnego” jestem w stanie uzyskać wartościowe dane SEO na temat każdej strony internetowej.

Content Explorer. Dzięki temu niezwykle praktycznemu narzędziu można dowiedzieć się, jakie treści najlepiej przyjmują się w świecie mediów społecznościowych. Poza tym „Content Explorer” jest bardzo pomocny w analizie słów kluczowych.

Tropiciel pozycji. Narzędzie to umożliwia śledzenie desktopowych i mobilnych rankingów z każdej lokalizacji. Ponadto za jego pomocą jestem w stanie stworzyć historię rankingu na rozbudowanym wykresie. Pomaga to w podjęciu odpowiedniej taktyki popularyzacji serwisu.

Powiadomienia. Dzięki rozbudowanemu systemowi powiadomień Ahrefs mogę na bieżąco monitorować rozwój strategii promocyjnej Twojej strony. Kontrola sytuacji odbywa się w czasie rzeczywistym. Poza tym opcja powiadomień pozwala ustawić alerty słów kluczowych powiązanych z Twoją branżą. Dzięki temu rozwiązaniu jestem w stanie pilnie śledzić poczynania konkurencji oraz wykorzystać jej słabe punkty.

Jako doświadczony specjalista z branży SEO, pomogę Ci nie tylko stworzyć, lecz także spopularyzować osobistą witrynę. Jeśli masz jakiekolwiek pytania, skontaktuj się ze mną. Numer telefonu, adres e-mail, a także formularz kontaktowy znajdziesz na niniejszej stronie internetowej. Pozdrawiam!

Pozostaw komentarz